mandag 10. desember 2007

 

Beskrivelse av nettsted

Beklager at jeg er noe sein med denne første oppgaven. Lover å skjerpe meg.

Da jeg i farten ikke husker hvilken nettside jeg studerte i Trondheim, velger jeg å ta en liten presentasjon av nettstedet til arbeidsplassen min, Sandnessjøen videregående skole.

Øverst på siden er det en logo som er felles for Nordland fylkeskommune. Selve hovedsiden er delt i to. Den ene delen viser en nyhetsliste fra Sandnessjøen vgs. Dette innholdet redigeres lokalt på skolen. Den andre delen har en nyhetsliste som redigeres av NFK, Utdanning.

I venstre marg finner vi rektors navn og skolens adresse og telefonnummer. I tillegg finner vi her to pekere, den ene fører til skolens e-post, den andre til "Om oss" der det gis en grundigere presentasjon av skolen. Begge nyhetslisten gir korte omtaler av ulike temaer med pekere til mer utdypende lesing.

I høyre marg finnes lenker til ulike nettsteder, f. eks. It's learning, Fravær iskole og E-post for ansatte. Nedenfor er det pekere bl.a. til skolens reglement, Heldagsprøveplanen, skoleruta mm. Nedenfor der igjen finner vi lenker til bl. a. Lånekassen, skolenettet.no, ordbøker og lignende, nyttige sider både for lærere og elever.

Kommentarer:
Godt å ha deg tilbake i bloggosfæren :-) Du har beskevet en typisk informasjonsside. Synd at pekeren ikke virker. Jeg ser at det mangler http:// foran. Kanskje du kan endre det?
 
Hei, Hans-Petter!

Jeg er ikke akkurat rask til å kommentere, jeg heller, nå har innlegget ditt vært her en stund. Jeg har akkurat gjort oppgaven om sms og har hatt fokus på identitetsmarkører, og når jeg ser på hjemmesida til skolen din, tenker jeg at den kanskje i større grad er til for den interne informasjonens del enn for å promotere seg selv. Og det er sannsynligvis like greit.

Jeg er enig i at lenkesamlinga på venstre side inneholder mye nyttig!

God jul til deg!
Mette
 
Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]





<< Startsiden

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonner på Innlegg [Atom]